دوره جامع دانشگاه جهانی: از تئوری تا عمل
بازدیدها : 1218
بعد از ثبت نام در سایت و ورود به اکانتتان مجدد باید روی این لینک کلیک کنید تا بتوانید اقدام به پرداخت هزینه نمایید. https://ol.ui.ac.ir/Course/Detail/212
آخرین مهلت ثبت نام به صورت حضوری 4 دی ماه 1404 (به شرط موجود بودن شرایط اسکان)
آخرین مهلت ثبت نام به صورت مجازی 7 دی ماه 1404
برگزاری سطح مقدماتی به تاریخ 10 و 11 دی ماه 1404 به صورت حضوری و مجازی و 17 و 18 دی ماه به صورت مجازی
معرفی دوره:
در دنیای رقابتی آموزش عالی، دانشگاهها نهتنها برای توسعه علمی، بلکه برای دستیابی به پایداری اقتصادی خود نیز نیازمند جذب مؤثر دانشجویان بینالمللی هستند. در همین راستا، دورهای تخصصی با عنوان «دوره جامع دانشگاه جهانی از تئوری تا عمل» طراحی و برگزار میگردد. این دوره جامع با تلفیق چهار بُعد کلیدی داده، محتوا، تجربه و کارآفرینی تدوین شده است تا مدیران و کارشناسان آموزش عالی بتوانند فرایند جذب، پشتیبانی و نگهداشت دانشجویان خارجی را به شیوهای پایدار، نوآور و ارزشآفرین مدیریت کنند. همچنین، این دوره با رویکردی نوآورانه و آیندهنگر فرصتی ارزشمند برای مدیران و سیاستگذاران آموزش عالی فراهم میآورد تا ضمن آشنایی با تجربیات موفق جهانی، نقشه راه اختصاصی دانشگاه خود را طراحی نمایند. اهداف برگزاری دوره به شرح زیر است:
- توانمندسازی مدیران و کارشناسان در طراحی و اجرای برنامههای بینالمللیسازی آموزش عالی
- آموزش تحلیل داده و تصمیمگیری مبتنی بر شواهد برای توسعه همکاریها و شبکههای علمی جهانی
- توسعه مهارتهای تولید محتوای چندزبانه و اجرای کمپینهای ارتباطی برای معرفی برند بینالمللی دانشگاه
- بهبود تجربه فرهنگی، اجتماعی و علمی اعضای بینالمللی دانشگاه (دانشجویان، استادان و پژوهشگران مهمان)
- تقویت سواد رسانهای، دادهای و بینفرهنگی کارشناسان و مدیران دانشگاه
- آموزش مدیریت دانش، مستندسازی و گزارشنویسی حرفهای در حوزه فعالیتهای بینالمللی
- ترویج کارآفرینی دانشگاهی و توسعه خدمات نوآورانه در مسیر بینالمللیسازی پایدار
- ایجاد و بهکارگیری نظامهای مدیریت دانش برای انتقال تجربیات، انباشت یادگیری و بهبود مستمر عملکرد دانشگاه در سطح جهانی
دوره «دانشگاه جهانی از تئوری تا عمل» در دو سطح مقدماتی و راهبردی طراحی شده است.
سطح مقدماتی
سطح مقدماتی در دو بخش و طی چهار روز برگزار میشود و هدف آن ایجاد درک کاربردی از اصول بینالمللیسازی، برندینگ دانشگاهی، تجربه دانشجویان بینالمللی و طراحی محتوای چندزبانه است.
بخش اول سطح مقدماتی (10 و 11 دی ماه به صورت حضوری و مجازی)
بخش اول در روزهای ۱۰ و ۱۱ دی بهصورت حضوری و مجازی با حضور مدرسان داخلی و تعدادی مدرس بینالمللی برگزار میشود و شرکتکنندگان در کنار فراگیری مفاهیم، با نمونههای واقعی از دانشگاههای خارجی آشنا میشوند.
بخش دوم سطح مقدماتی (17و 18 دی ماه به صورت مجازی و آفلاین)
بخش دوم در روزهای ۱۷ و ۱۸ دی شامل محتوای آنلاین و آفلاین است و روز ۱۸ به اجرای تمرینهای عملی جدی اختصاص دارد که بر پایه دادههای واقعی و تجربههای واقعی دانشگاه شرکتکنندگان انجام میشود. در پایان یک جلسه پرسش و پاسخ برگزار میشود تا مسیر یادگیری تکمیل گردد.
عناوین آموزشی سطح مقدماتی
روزهای ۱۰ و ۱۱ دی – حضوری و مجازی
- مبانی جهانی شدن
- برنامهریزی راهبردی و برندینگ دانشگاهی
- طراحی و تولید محتوای مؤثر و چندزبانه
- تجربه و رضایت دانشجویان بینالمللی (مسیر تجربه + پشتیبانی فرهنگی + رضایتسنجی)
- روایت فرهنگی و روایتسازی بینالمللی دانشگاه
- نقش محتوا در ایجاد تصویر جهانی دانشگاه
- انتقال تجربه و نمونههای واقعی از دانشگاههای خارجی (با حضور مدرسین بینالمللی)
- تمرینهای عملی: تحلیل نمونه موردی، طراحی اولیه مسیر تجربه، طراحی اولیه پیامهای بینالمللی
روزهای ۱۷ و ۱۸ دی – آنلاین، آفلاین و عملی
- تحلیل دادههای واقعی دانشگاه برای بینالمللیسازی
- طراحی مسیر محتوا
- طراحی نقشه مسیر تجربه
- اصول ایجاد بانک دانش دانشگاهی
- مدیریت دانش و مستندسازی تجربههای بینالمللی
- نقش کارآفرینی در جهانیشدن دانشگاه
- طراحی چارچوب یک کمپین ارتباطی بینالمللی
تمرینهای عملی (روز 18 دی ماه 1404):
- طراحی مسیر تجربه واقعی دانشگاه
- تحلیل دادههای ورودی بینالمللی
- تدوین روایت فرهنگی
- طراحی اولیه کمپین
- جلسه پرسش و پاسخ و جمعبندی
خروجی های مورد انتظار
پیش بینی می شود شرکت کنندگان در سطح مقدماتی بتوانند:
- یک تحلیل اولیه از وضعیت بینالمللی دانشگاه خود تهیه کنند.
- نقشه مسیر اولیه تجربه دانشجوی بینالمللی را طراحی کنند.
- نسخه اولیه محتوای معرفی چندزبانه دانشگاه (متن کوتاه + پیامهای کلیدی) را طراحی کنند.
- بسته اولیه درسآموختهها برای استفاده دانشگاه طراحی کنند.
- مسیرهای جذب گرنت ها و همکاری های بین المللی را آموزش ببینند.
- و چارچوب یک کمپین کوچک معرفی برند دانشگاه را طراحی کنند.
سطح راهبردی (شامل سطح مقدماتی و 3 ساعت کوچینگ و مصاحبه فرد به فرد و 30 ساعت آموزش عملی)
سطح راهبردی مرحله تخصصی دوره و نقطه کلیدی این دوره است و با هدف تدوین مسیر اختصاصی بینالمللیسازی هر دانشگاه اجرا میشود. در این سطح علاوه بر محتوای سطح پایه 30 ساعت آموزش عملی نیز ارائه خواهد شد. بنابراین سطح پایه پیشنیاز این سطح است و شرکت کنندگان بعد از گذراندن سطح پایه میتوانند این سطح را سپری کنند.
در این سطح، مدرس در نقش کوچ سازمانی بهصورت مستقیم با تیم هر دانشگاه کار میکند و طی یک جلسه عمیق ۱۵۰ تا ۳۰۰ دقیقهای وضعیت موجود را از منظر داده، محتوا، تجربه بینالمللی، همکاری علمی، ساختارهای دانشگاهی، چشم انداز بین المللی و اهداف دانشگاه از ورود به جهانی شدن را ارزیابی میکند. سپس دانشگاه ها براساس هدف و ساختار در کنار هم دسته بندی خواهند شد و با هدایت مدرس، نقشه راه کوتاهمدت، میانمدت و بلندمدت خود را طراحی میکنند و جایگاه هر واحد دانشگاهی اعم از امور بین الملل، معاونتهای پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و دانشجویی، روابط عمومی، کتابخانه، علم سنجی و نشریات در اجرای این مسیر مشخص میشود. این سطح ماهیت «تخصصی–تحلیلی» دارد و خروجی آن یک طرح عملیاتی واقعی و قابل ارائه به مدیریت ارشد دانشگاه است.
خروجیهای ملموس سطح راهبردی (علاوه بر خروجی های سطح پایه) شامل موارد زیر نیز می شود:
- گزارش تحلیلی جامع وضعیت موجود دانشگاه
- نقشه راه اختصاصی بینالمللیسازی دانشگاه در سه بازه زمانی
- مشخصسازی نقش و مسئولیت واحدهای دانشگاه در اجرای مسیر
- فهرست شاخصهای عملکردی و چارچوب ارزیابی پیشرفت
- طرح اولیه یک کمپین یا برنامه ارتباطی ویژه دانشگاه
- نسخه توسعهیافته بانک دانش دانشگاه
برگزار کنندگان:
دفتر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه اصفهان
مرکز همکاری های علمی و بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
مرکز آموزش های الکترونیکی، آزاد و خدمات تخصصی دانشگاه اصفهان
محورها و ساختار کلی دوره:
- برنامهریزی راهبردی
- طراحی و تولید محتوای مؤثر و چندزبانه
- روایت محتوا، بومیسازی فرهنگی، ویدیو و وبسایت
- کمپینهای دیجیتال و بازاریابی آموزشی
- تجربه و رضایت دانشجوی برونمرزی
- طراحی مسیر تجربه، پشتیبانی فرهنگی، رضایتسنجی
- ارزیابی و بهبود عملکرد
- مدیریت دانش و مستندسازی تجربیات
- ثبت درسآموختهها، بانک دانش، انتقال تجربه بین تیمها
- تحلیل دادهها، تشخیص منابع معتبر، روایت مؤثر دانشگاه
- گزارشنویسی و مستندسازی حرفهای بینالمللی
گروه هدف:
- مدیران روابط بینالملل
- کارشناسان بازاریابی آموزشی، محتوا و رسانه
- مسئولان پذیرش، پشتیبانی و تجربه دانشجویان خارجی
- مدیران دانش و کارآفرینی دانشگاهی
- اعضای هیأت علمی علاقهمند به بینالمللیسازی عملی
طول دوره:
تعداد ساعت سطح مقدماتی: 32 ساعت
سطح راهبردی: 32 ساعت سطح مقدماتی+ 30 ساعت آموزش و تمرین عملی+ 3 ساعت جلسه کوچینگ اختصاصی
هزینه شرکت
هزینه شرکت در سطح مقدماتی: شامل 32 ساعت آموزش در روزهای 10، 11، 17 و 18 دی ماه و محتوای آموزشی به همراه تمرین ها و فیلم های ضبط شده دوره به مدت شش ماه= 4 میلیون تومان
هزینه شرکت در سطح راهبردی (کل دوره): شامل 32 ساعت آموزش سطح مقدماتی+ 3 ساعت کوچینگ اختصاصی و جلسات فرد به فرد+ 30 ساعت آموزش و تمرین عملی= 8 میلیون تومان
در صورتی که مایل به استفاده از امکانات اسکان، ناهار و شام هستید: شامل دو شب اسکان، دو وعده ناهار، دو وعده شام و پذیرایی= 4 میلیون تومان
مجری برگزاری دوره: دکتر مهدی رحمانی عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان
سخنرانان کلیدی
- پروفسور مارینا کاسالس سالا سخنران کلیدی دوره جامع «دانشگاه جهانی از تئوری تا عمل»: دکتر مارینا کاسالس سالا، پژوهشگر، استاد، طراح تحول سازمانی و چهرهای تأثیرگذار که بیش از دو دهه تجربهی عمیق و الهامبخش را با خود به همراه دارد. دکتر مارینا، مدیر روابط اعضا در منطقه اروپا و بریتانیا در سازمان جهانی ISEP (شبکه جهانی تبادل دانشجو) است و نقشی کلیدی در طراحی مسیرهای استراتژیک دانشگاهها برای توسعه بینالمللی ایفا میکند. گستره فعالیت حرفهای او از اسپانیا تا فنلاند و مراکش را در بر میگیرد و تجربهای عمیق از فرهنگها، زبانها و سیستمهای آموزشی مختلف به او بخشیده است. از مهمترین دستاوردهای او میتوان به ایجاد پروژه SUCTI (تغییر سیستمی دانشگاهها به سوی بینالمللیسازی) اشاره کرد؛ یک دورهی تحولساز که نهتنها در سطح اروپا بلکه در سطح جهان مورد توجه قرار گرفته و جوایز بینالمللی متعددی از جمله جایزه رئیس EAIE (انجمن اروپایی آموزش بینالمللی) در سال ۲۰۱۹ را کسب کرده است. وی بارها بابت نوآوریها و تأثیرگذاریاش تقدیر شده است؛ از جمله جایزه ستاره نوظهور EAIE (انجمن اروپایی آموزش بینالمللی) و جایزه IMPACT گروه S (گروه S – شبکه دانشگاههای اروپایی). او به مدت یک دهه عضو فعال رهبری EAIE بوده و همواره الهامبخش نسل جدید متخصصان بینالمللیسازی بوده است.
- پروفسور جاشوا کا هو موک: پروفسور موک هماکنون معاون آموزشی و پژوهشی و استاد سیاست تطبیقی در دانشگاه هانگسنگ هنگکنگ است؛ اما کارنامه او چنان گسترده و تأثیرگذار است که بسیاری او را یکی از صداهای راهبردساز آموزش عالی در شرق آسیا میدانند. او تاکنون در دانشگاههای مطرح جهان از جمله دانشگاه لینگنان، دانشگاه آموزش هنگکنگ و دانشگاه بریستول تدریس و پژوهش کرده و بارها بهعنوان یکی از دو درصد دانشمندان برتر دنیا معرفی شده است. آثار، کتابها و پژوهشهای او در زمینه حکمرانی آموزش عالی، تحرکپذیری دانشجویان، جذب استعدادهای بینالمللی و نقش ژئوپلیتیک در دانشگاهها، منابعی تأثیرگذار برای سیاستگذاران، رؤسای دانشگاهها و پژوهشگران در سراسر جهان است. طبق رتبهبندی ScholarGPS، پروفسور موک هشتمین پژوهشگر برتر جهان و نخستین در آسیا در حوزه آموزش عالی است. او همچنین بنیانگذار و سردبیر چند مجله معتبر علمی در حوزه سیاستگذاری آسیا است و نقش مهمی در شکلگیری گفتوگوی جهانی درباره آینده دانشگاهها ایفا میکند.
- پروفسور یوهان بویتنداگ: استاد بازنشسته و رئیس پیشین دانشکده الهیات و دین دانشگاه پرتوریا – آفریقای جنوبی، پروفسور بویتنداگ از چهرههای برجسته حوزه آموزش عالی جهانی و طراح «مدل پرتوریا» است؛ مدلی که بر پایه سه اصل بنا شده: پاسخگویی عمومی، ادغام بینرشتهای، و ارتباط با بافت محلی. او در سخنرانی اصلی برنامه «دانشگاه جهانی؛ از تئوری تا عمل» به بررسی مسیر تحول دانشگاهها از ساختار ملی به نهادهای جهانی میپردازد و از مسئولیت دانشگاهها در قبال جامعه و سیاره زمین سخن میگوید.
- پروفسور جعفر مهراد (آمریکا، استاد برجسته علم اطلاعات و دانششناسی و بنیانگذار پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، از چهرههای ماندگار علمی ایران است که نقش مهمی در توسعه نظامهای اطلاعرسانی و ارتقای جایگاه علمی کشور در سطح بینالمللی داشته است.)
- دکتر عباس قنبری باغستانی دانشیار دانشگاه تهران و معاون بورس و امور دانشجویان بینالملل سازمان امور دانشجویان وزارت علوم؛ سیاستها و چالشهای جذب و نگهداشت دانشجویان خارجی در ایران(معاون بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان)
- دکتر محمد حسن زاده: استاد دانشگاه تربیت مدرس و رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک)
- دكتر محمد مشتري (فنلاند، دانشیار مدیریت در دانشگاه تامپره فنلاند، با تجربه پژوهشی در سوئیس و فعالیتهای گسترده بینالمللی، از پیشگامان بحث جهانیشدن آموزش عالی و پیوند دانشگاه با صنعت است.)
- دکتر ایمان تهمتن (آمریکا، عضو هیئت علمی و پژوهشگر در حوزه علم اطلاعات و دانششناسی؛ همکاری با دانشگاه تنسی)
- دکتر لیلا هاشمپور (ترکیه، عضو هیئت علمی دانشگاه حاجتتپه ترکیه و متخصص علوم اطلاعات با تجربه بینالمللی)
- دکتر مقصود فراستخواه: جامعهشناس و استاد مؤسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی؛ دانشگاه تراز جهانی و درسهایی از تجارب بینالمللی
همچنین، اساتید برجسته داخلی نیز در قالب سخنرانیها و کارگاههای آموزشی عملی در این دوره حضور خواهند داشت، از جمله:
دکتر عبدالرضا نوروزی چاکلی، دکتر علی منصوری، دکتر مهدی رحمانی، دکتر رسول زوارقی، دکتر علیرضا نوروزی، دکتر عصمت مومنی، دکتر لیلی سیفی، دکتر اعظم صنعتجو، دکتر میترا پشوتنیزاده، دکتر سپیده فهیمیفر، دکتر علی اکبری، دکتر مریم کشوری، دکتر زهره غلامحسینزاده و دکتر ساسان رستمنژادهمچنین، اساتید برجسته داخلی نیز در قالب سخنرانیها و کارگاههای آموزشی عملی در این دوره حضور خواهند داشت،
جهت کسب اطلاعات بیشتر به کانال ایتا بپیوندید
-
-
آزاد
-
کلاس آنلاین
0
آزمون0
تکلیف0
ارزیابی0
-
امکانات
تسهیلگریدورهکوچینگگواهینامه -
بازه زمانی دورهاز پنج شنبه ۰۴ دی ۱۴۰۴ - ۱۲:۰۶ تا جمعه ۲۹ اسفند ۱۴۰۴ - ۱۲:۰۶
-
بازه زمانی ثبت ناماز چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۴ - ۰۸:۵۷ تا پنج شنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۴ - ۱۲:۱۹
- درباره
